Przekształć swój sklep e-commerce w globalne przedsiębiorstwo: potęga lokalizacji e-commerce
W coraz bardziej połączonym świecie rynek międzynarodowy oferuje ogromne niewykorzystane możliwości dla handlu elektronicznego i internetowych sklepów detalicznych. Wcześniej nie było możliwości robienia zakupów i sprzedawania na skalę globalną, do której mamy dzisiaj dostęp, a jako firma zajmująca się handlem elektronicznym, jeśli działasz tylko w swoim kraju, tracisz ogromną szansę na rozwój. Jak rozwijać się i zyskiwać, przeczytasz na blogu.
Wzrost sprzedaży eCommerce
Oczekuje się, że globalna sprzedaż eCommerce wzrośnie o ponad 56% w ciągu najbliższych kilku lat, osiągając sprzedaż bilionów dolarów, a tego nie można lekceważyć. Jednak marketing i sprzedaż innym kulturom i społecznościom na całym świecie to zagadanie, o którym łatwiej powiedzieć niż zrobić. Istnieją lokalne bariery językowe, różnice kulturowe i wiele więcej, ale wszystkie te przeszkody można „przezwyciężyć” dzięki skutecznej lokalizacji handlu elektronicznego. Jakie znaczenie w tym ma tłumacz specjalista danego rynku zaczynając od tłumaczeń marketingowych, prawniczych, medycznych czy technicznych, przeczytaj poniżej.
Proces lokalizacji
Proces ten obejmuje coś więcej niż zwykłe tłumaczenie: wymaga dogłębnego zrozumienia preferencji rynku docelowego, niuansów kulturowych i lokalnych przepisów. W tym blogu przyjrzymy się istotnej roli lokalizacji e-commerce w pomyślnej ekspansji międzynarodowej. Od zestawienia korzyści po szczegółowe strategie pokonywania potencjalnych wyzwań, naszym celem będzie przekazanie wiedzy niezbędnej do przekształcenia Twojego sklepu eCommerce w dobrze prosperujący globalny biznes.
Zrozumienie lokalizacji handlu elektronicznego: więcej niż tylko tłumaczenie
Zanim zagłębimy się w „jak” i „dlaczego”, kluczowe jest zdefiniowanie, co tak naprawdę oznacza lokalizacja e-commerce i jak wykracza poza zwykłe tłumaczenie.
Pojęcie lokalizacji eCommerce
Zasadniczo lokalizacja eCommerce to proces dostosowywania zawartości sklepu internetowego w celu obsługi różnych rynków międzynarodowych. Obejmuje tłumaczenie języka witryny i modyfikację elementów, takich jak waluta, format czasu i daty oraz jednostki miary, aby dostosować je do lokalnych norm i standardów. Zasadniczo robi wszystko, aby dostosować sklep do rynku docelowego, tak aby jeśli ktoś uzyska do niego dostęp z innego kraju, miał pełny, wygodny i usprawniony dostęp do wszystkiego, co masz do zaoferowania oczywiście w swoim ojczystym języku. Nasze biuro tłumaczeń realizuje najbardziej popularne tłumaczenia polski-angielski, polski-ukraiński czy polski-niemiecki oraz bardziej wymagające tłumaczenia angielsko-niemieckie czy tłumaczenia angielsko-ukraińskie i inne.
Za lokalizacją stoi sukces każdego tłumaczenia
Oczywiście, gdy już poświęcisz trochę czasu, aby rozpocząć tłumaczenie strony e-commerce, świat dosłownie stanie przed Tobą otworem i nie będzie żadnego kraju ani kultury, które byłyby niedostępne, jeśli chodzi o sprzedaż Twoich produktów i usług.
Chociaż tłumaczenie jest kluczowym elementem lokalizacji, to tylko jeden z aspektów. Lokalizacja obejmuje tłumaczenie, ale idzie dalej, obejmując adaptację kulturową. Oznacza to uwzględnienie lokalnych idiomów, zwyczajów, norm społecznych, a nawet wymogów prawnych, zapewniając, że doświadczenie eCommerce jest naturalne i intuicyjne dla docelowych odbiorców.
Pułapki przy lokalizacji
Na przykład proste tłumaczenie Twojej witryny eCommerce może nie uwzględniać lokalnego humoru, idiomów lub odniesień kulturowych, z których niektóre mogą nawet być nieumyślnie obraźliwe i zagrażać Twojej reputacji. Z drugiej strony lokalizacja dostosowuje te elementy, aby skutecznie współgrać z lokalnym rynkiem, wspierając głębszą relację z potencjalnymi klientami.
Dlaczego lokalizacja jest ważna
Najlepszym aspektem inwestowania czasu i zasobów w lokalizację eCommerce jest to, że pozwala ona Twojej firmie skutecznie docierać i komunikować się z klientami w różnych lokalizacjach geograficznych, zwiększając świadomość marki i reputację na nowych rynkach. Można o tym pomyśleć na kilka sposobów, które zostaną omówione w dalszej części bloga.
Dotarcie do niszowych miejsc
Po pierwsze, angażując się w każdy możliwy sposób na tych rynkach, możesz dotrzeć do miejsc, których Twój konkurent może nawet nie wziąć pod uwagę. W końcu mniej niż 15% ludzi na świecie mówi po angielsku, co oznacza, że aż 85% globalnej populacji mogłoby pokochać to, co ma do zaoferowania Twoja firma. Jednak to dopiero początek.
Wybór nieodpowiedniego tłumacza
Możesz po prostu umieścić całą swoją treść w Tłumaczu Google i mieć nadzieję na tłumaczenie, ale znowu wiąże się to z ryzykiem nieprawidłowego przetłumaczenia treści, które zniechęcą potencjalnych klientów, a nawet mogą zaszkodzić Twojej reputacji jako renomowanej firmie.
Korzyści poprawnej lokalizacji
Poświęć czas na właściwe zlokalizowanie treści, proces ten pokazuje szacunek dla kultury i lokalnego języka klienta, dzięki czemu czuje się doceniony i zwiększa prawdopodobieństwo zaangażowania się w Twoją markę a tym samym wybór Twoich produktów czy usług. Wszystko to łączy się, aby poprawić ogólne wrażenia użytkownika Twojej witryny, prowadząc do wyższych wskaźników zadowolenia klientów i ostatecznie większych przychodów.
Biuro tłumaczeń MTR jako ekspert w lokalizacji
Krótko mówiąc, lokalizacja jest niezbędnym krokiem dla każdego biznesu eCommerce, który chce rozwijać się globalnie i prosperować na rynku międzynarodowym. W tym celu zapraszamy do kontaktu z Naszym biurem tłumaczeń w Warszawie, które zapewnia nie tylko tłumaczenia ale i lokalizację na najwyższym poziomie.