Wyzwania związane z lokalizacją handlu elektronicznego
Przeniesienie działalności eCommerce na platformę globalną może być ekscytujące, ale wiąże się również z wyzwaniami. Mając świadomość tych wyzwań, możesz nie tylko starać się ich uniknąć, ale także zająć się nimi globalnie, nie angażując czasu, pieniędzy i innych ważnych zasobów. To najlepszy sposób, aby proces tłumaczenia i lokalizacji przebiegał tak płynnie i wydajnie, jak to tylko możliwe.
Korzyści z tłumaczenia strony www
Tłumaczenie treści witryny z jednego języka na język ojczysty klienta to ważny pierwszy krok, ale samo dokładne tłumaczenie witryny nie wystarczy. Musisz upewnić się, że Twoje treści zachowują oryginalny ton, styl i kontekst, aby skutecznie angażować odbiorców.
Pokonywanie barier językowych
Chociaż język angielski jest powszechnie używany w Internecie, należy pamiętać, że nie jest to język ojczysty dla wielu kupujących online. I tak jak wyzwaniem byłoby dla Ciebie poruszanie się po chińskiej czy arabskiej stronie internetowej, tak osoby nieanglojęzyczne najprawdopodobniej mają trudności z poruszaniem się po Twoim sklepie eCommerce.
Zrozumienie niuansów kulturowych
Różnice kulturowe to kolejne wyzwanie w lokalizacji eCommerce. To, co działa w jednej kulturze, niekoniecznie musi współgrać z inną. Na przykład symbolika kolorów różni się znacznie w różnych kulturach. W społeczeństwach zachodnich biel często symbolizuje czystość i niewinność, podczas gdy w niektórych kulturach wschodnich jest kojarzona z żałobą i śmiercią. Zrozumienie tych niuansów kulturowych ma kluczowe znaczenie w projektowaniu zlokalizowanego środowiska eCommerce.
Zgodność z prawem i regulacjami
Każdy kraj ma własne przepisy prawne w tym przepisy dotyczące handlu elektronicznego, a Twoja firma musi zapewnić przestrzeganie tych norm, aby uniknąć kar. Może to obejmować np. dostosowanie Twojej polityki prywatności, dostosowanie zasad wysyłki i zwrotów lub dostosowanie się do lokalnych wymagań dotyczących tłumaczenia etykiet.
Jak rozpocząć swoją przygodę z lokalizacją e-commerce
Skoro więc korzyści i wyzwania związane z lokalizacją e-commerce są jasne, nadszedł czas, aby pomyśleć o tym, jak podejść do tego pozornie gigantycznego zadania. Z pewnością nie może to być kwestia zmiany każdej posiadanej treści na każdy z ponad 6500 języków, które są na świecie. Czy wiesz, ile czasu i pieniędzy kosztowałoby takie przedsięwzięcie? Oczywiście nie musi być to aż tak ekstremalne zadanie. Najlepszym podejściem jest zacząć od prostych rzeczy, a następnie pracować nad rozwojem firmy. Oto pełne zestawienie najlepszych kroków, aby we właściwy sposób rozpocząć swoją przygodę z lokalizacją e-commerce.
Krok 1 - Zdefiniuj swój rynek docelowy
Pierwszym krokiem jest zdefiniowanie rynku docelowego. Jakie kraje lub regiony Cię interesują? Które kraje są zainteresowane tym, co masz do zaoferowania? Kiedy patrzysz na swoje statystyki, czy otrzymujesz dużo trafień z Niemiec lub Francji? Zrozumienie rynku docelowego wymaga zbadania danych demograficznych, zachowań konsumentów i niuansów kulturowych tych regionów. Pomogłoby to również w analizie poziomu konkurencji, statystyk sprzedaży międzynarodowej i nasycenia rynku w wybranych przez Ciebie regionach.
Krok 2 - Zrozum lokalne prawa, kulturę i przepisy
Następnym krokiem po określeniu rynków docelowych jest zapoznanie się z lokalnymi przepisami i regulacjami obowiązującymi w tych regionach. Obejmuje to zrozumienie przepisów dotyczących importu/eksportu, przepisów podatkowych, przepisów dotyczących ochrony danych i wszelkich innych przepisów dotyczących Twojej firmy na rynku zagranicznym.
Krok 3 - Zlokalizuj swoją witrynę e-commerce
Najlepszym i najdokładniejszym sposobem podejścia do tego zagadnienia jest skorzystanie z profesjonalnej usługi lokalizacyjnej, którą oferuje Biuro Tłumaczeń MTR. Nasze biuro tłumaczeń z Warszawy może zająć się wszystkim w Twoim imieniu, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie, aby upewnić się, że zadanie zostało wykonane poprawnie i nie masz się czym martwić. Nasze profesjonalne biuro tłumaczeń może pomóc w zapewnieniu, że Twoje treści trafią w gusta międzynarodowych klientów.
Krok 4 - Skonfiguruj międzynarodowe SEO
Chociaż nie ma wątpliwości, że proces lokalizacji zajmie trochę czasu, musisz jednocześnie rozpocząć prace nad optymalizacją międzynarodowych wyszukiwarek, aby upewnić się, że Twoja witryna zostanie odnaleziona w krajach, w których chcesz działać. Obejmuje to przeprowadzanie badań słów kluczowych i rynku, aby upewnić się, że Twoje treści odzwierciedlają to, czego ludzie szukają w innych krajach.
Krok 5 – Dostosuj swoją strategię marketingową
Po prostu Twoja strategia marketingowa będzie musiała zostać dostosowana do każdego rynku docelowego. Może to obejmować wykorzystanie lokalnych wpływowych osób, dostosowanie strategii mediów społecznościowych do lokalnych platform i tworzenie kulturowo odpowiednich kampanii marketingowych.
Krok 6 – Monitoruj i dostosowuj się
Poświęć trochę czasu na monitorowanie wydajności zlokalizowanej witryny internetowej i kampanii marketingowych oraz przygotuj się na dostosowanie strategii w oparciu o wyniki.
Profesjonalny tłumacz języka angielskiego i nie tylko, w Biurze MTR
Świat międzynarodowego handlu elektronicznego nieustannie się zmienia, a zachowanie elastyczności i możliwości adaptacji jest kluczem do sukcesu. Wybierz solidnego dostawcę tłumaczeń jakim jest Biuro Tłumaczeń MTR aby zapewnić swojej stronie profesjonalne tłumaczenie na angielski lub inny wybrany przez siebie język docelowy.